GETFITBODYSCULPTUREPROGRAM

Een Body Transformatie en Six Pack voor de zomer!

Blog

overzicht:  volledig / samenvatting

Waarom vrouwen aan krachttraining moeten doen!

Geplaatst op 28 juni, 2020 om 6:40 Comments reacties (0)

Blog 28-06-2020


WAAROM VROUWEN AAN KRACHTTRAINING MOETEN DOEN!



Waar denk je als vrouw aan bij het woord krachttraining; van die breedgeschouderde lopende mannetjes zgn. (bodybuilders) met tennisballen onder hun armen! Nee hoor helemaal fout!

Welke voordelen zijn er wanneer vrouwen aan krachttraining doen!



DOELSTELLING VAN KRACHTTRAINING BIJ VROUWEN



• Strakker en slanker lijf krijgen, is eigenlijk de reden waarom vrouwen aan krachttraining gaan doen, ze willen weer graag die leuke bikni, rokje, of sexy zomerjurkje weer aan, die al een tijdje in de kast ligt, want van de zomer willen ze er toch vaak goed uitzien!

• Al die z.g.n. crash diëten, vaak op shake basis, die meestal na de afval cyclus voor het jojo effect zorgen, werken niet echt, je valt wel af, maar daarna zitten de kilo’s er weer net zo makkelijk weer bij, omdat de meesten weer terugvallen in hun oude voedingspatroon! Vaak wanneer je een aantal kilo’s bent afgevallen, blijf je toch nog met hangende vellen zitten, waar je je dan gigantisch aan ergert wanneer je in de spiegel kijkt! Btw, je verliest ook spiermassa door met een crash dieet af te vallen, met als gevolg, dat je je vetverbranding vertraagt! Het is dus van essentieel belang dat je een goede spiertonus moet hebben, want hierdoor zal je vetverbranding versnellen, waardoor je op een goede manier afvalt!

• Door krachttraining zullen ook je botten sterker worden, de botintensiteit zal toenemen. Voor vrouwen betekent dit een geringere kans op botontkalking op of voor hun 50e levensjaar! Bij de juiste training zal het rugklachten bestrijden. Studieonderzoeken, hebben aangetoond dat lage rugklachten zelfs met 75-85%% kunnen worden gereduceerd door middel van krachttraining..



SLANKER, STRAKKER IN JE VEL ZITTEN



Door meer spiermassa te creëren, een hogere spier tonus krijgen, zal je strakker in je vel gaan zitten, en iedereen zal het zien aan je, waardoor je ook meer zelfvertrouwen krijg!

Btw daar spiermassa minder ruimte inneemt dan vet, word je over je gehele lichaam slanker, waardoor ook je vetpercentage aanzienlijk zult verminderen.

Ik heb dames gehad die in 3-4 maanden tijd 12-15 kg gewicht verloren, vermindering van 12-13 cm op hun benen, buik, en billen, de zgn. kipfileetjes die onder hun armen verdwenen! Het gaat er toch tenslotte om, dat je een gezonder en strakker lijf krijgt. Conclusie; door aan krachttraining te gaan doen verstevig je niet alleen je gehele lijf, maar je spieren zijn dan ook in staat om sneller vetreserves te verbranden. Wel is het van essentieel belang dat de spieren moeten herstellen, en rusten na een krachttraining!

Dit kost veel energie, daarom is voldoende slaap van belang, want ’s nachts gaat het lichaam in de vetverbrandingsmodus, met als gevolg dat je vetverbranding nog lang doorgaat, zelfs de volgende morgen! ’s morgens ben je ook vaak lichter! Je rustmetabolisme zal stijgen, waardoor je je overtollige kilo’s gaat verliezen, en je de naald van de weegschaal goed ziet dalen! Ook is het van belang dat je voedingsschema aangepast is aan je fysiek, de juiste hoeveelheid kcal., eiwitten, vetten (macro nutriënten ) in de juiste verhouding, waardoor jij de beste resultaten zult genereren!

Een ander geweldig groot voordeel is, dat je aan kracht toeneemt, je wordt sterker! Je kunt je dagelijkse activiteiten tenminste naar behoren uitvoeren. Je zelfvertrouwen, en mentale toestand zullen toenemen, en versterken, waardoor je ook gedisciplineerder wordt, en ook je mindset zal veranderen, wanneer je krachttraining zult implementeren in je levensstijl!



Is dit wat voor jou, en wil je binnen korte tijd (1 maand) al 3-5 kg kwijt, en zelfs in 3-4 maanden strakker in je vel zitten, stevigere buik, billen, armen, stuur  je leeftijd, lengte, leeftijd, lichaamsgewicht, en lichaamsactiviteit,  voor een voedingsschema op maat  (75 euro incl. iedere maand update) om die kilo's kwijt te raken, en/of voor een eventuele proefles,  voor het 3-4 maanden traject!





Meer Info; neem  een kijkje op mijn personal trainer webpagina; www.personal-trainer.nl/profiel/7801/Rudy+Jansen




Voedingspost

Geplaatst op 28 juni, 2020 om 6:20 Comments reacties (0)

28-06-2020  GFBS Voedingspost

 

Train je 2-3 dagen per week in de sportschool, mits effectief genoeg, maar is je voeding niet helemaal op orde, zijn deze niet goed op elkaar afgestemd, dan alsnog gaat het afvallen of aankomen niet zo als je gedacht hebt.

 

Bij effectief afvallen/aankomen is niet alleen een trainingsschema, maar ook een op maat gemaakt voedingsschema, met de juiste hoeveelheid kilocalorieën, en macronutriënten (eiwitten/vetten/koolhydraten) alleen voor jouw fysiek van essentieel belang!

 

Een combinatie van beide, is van essentieel belang om de beste resultaten te genereren! Btw staar je bijv. niet blind op de weegschaal, maar kijk naar de spiegel, drastische taillevermindering, kleiner worden van je kledingmaten, afnemen van lichaamsmaten, buik, benen, billen, armen, dat zijn jouw leidraden, hey, spieren wegen zwaarder dan vet, hoop dames zeggen vaak;” ik wil geen grote spieren krijgen hoor, dan zeg ik; “hoef je niet bang voor te zijn, gaat niet gebeuren”, wat wel van belang is dat je algehele spier tonus van je lijf hoger moet worden, want des te hoger je spier tonus, des te harder je vetverbranding geboost wordt, en dat is gewoon een feit! Je zult dan zien dat het konijn altijd in de hoge hoed heeft gezeten, en dat jij het ook voor elkaar krijgt, mits je natuurlijk voldoende gemotiveerd bent om deze stap te zetten!

 

Het doel van jouw voedingsbeleid moet zijn dat je er beter van wordt. Zowel op korte als op lange termijn.. Het gaat erom dat je begrijpt wat je aan het doen bent, dat je weet waarom je eet wat je moet eten. En misschien wel het belangrijkste; dat je gemotiveerd blijft, en er vrolijk van wordt en het dus volhoud. En ja, je mag 1x per week een cheat dag hebben, dat je mag eten wat je lekker vind, mits in beperkte mate, dus bijv. een gebakje of koekje bij de koffie, prima��, maar niet 3 of 4 stukken, heeft te maken met je leptine spiegel, deze zorgt ervoor dat het lichaam naar zoet, en/of zout gaat vragen, wanneer het lichaam niet in balans is, wat een gevolg is van een te streng dieetplan!

 

Voedingsschema’s werken wel het beste, mits ze een combinatie zijn van een groter geheel, zoals personal training ��of online coaching.

 

Gemotiveerd genoeg om te starten, stuur je leeftijd,lengte, gewicht, lichaamsactiviteit, voor 75 eu incl. na iedere maand voedingsupdates, weet je alles, een op maat gemaakt voedingsschema voor jouw fysiek, met als resultaat; gewichtsverlies, strakkere huid, drastische taillevermindering, afnemen van lichaamsmaten, buik, billen benen etc, kortom je gaat je veel lekkerder in je vel voelen (geen hangende vellen, zoals met al die jojo/ crash diëten, waarbij je 15 kg verliest maar er zo weer 20 kg aan zitten!












ONLINE COACHING IETS VOOR JOU?

Geplaatst op 25 februari, 2019 om 8:30 Comments reacties (1)



ONLINE COACHING IETS VOOR JOU?


Train je zelf, maar ga je niet meer vooruit, of zijn er spiergroepen die achterblijven, en/of moet je trainingschema, voedingspatroon aangepast worden, zodat jij weer progressie maakt, dan is online coaching misschien een optie voor je.


WAAROM ONLINE COACHING

Vaak gebeurt het dat je na enkele maanden, een jaar, tot de ontdekking komt dat je niet meer vooruit gaat. Je bereikt dan een zgn. plateau, de gewichten gaan niet meer omhoog, de centimeter blijft hangen, of wanneer je wilt afvallen, de centimeters rondom je middel alleen maar toenemen, je gewicht zakt maar niet verder. Je ziet in de spiegel dat je vetpercentage niet meer zakt, of zelfs toeneemt, je voelt je neerslachtig, je hebt niet zoveel zin meer in je trainingen, je stelt ze steeds vaker uit, en de moed zinkt je in de schoenen, totdat je besluit je abonnement op de sportschool op te zeggen!


WAAROM ONLINE COACHING JOU KAN HELPEN

Misschien een goed moment om dan een online coaching traject te volgen bij een personal trainer die daar mee bekend is! Hij kan je helpen om deze zgn plateaus weer te doorbreken!

Vaak is een goede aanpassing van je voedingspatroon, misschien wat supplementen advies, en/of bijstellen van je training van essentieel belang!

Andere trainingsvormen, bijv. trainingen die er voor zorgen dat je stofwisseling omhoog gaat, zodat je vetverbranding meer geboost wordt, eventueel toevoegen, en/of vervangen van nieuwe oefeningen zodat de spier weer optimaal geprikkeld wordt, i.p.v. dezelfde oefeningen die jij al maanden doet, waardoor de spier niet meer reageert erop!

Denk dat deze aanpassingen er zeer zeker voor zorgen, dat jij weer progressie boekt, meer zin krijgt in je trainingen, en weer met veel plezier en goede moed naar de sportschool gaat! Dus schroom je niet om contact op te nemen wanneer dit verschijnsel je bekend voorkomt!


NU STARTEN MET ONLINE COACHING

Wil je starten met online coachen dan kun je terecht bij Rudy die meer dan 35 jaar ervaring heeft in de fitness wereld.

Voor meer info over het trainen op de juiste manier, maak een afspraak, mag ook telefonisch; 0633617555, of vul contactformulier in, voor een intake gesprek, en eventueel een proeftraining! 




Rss_feed